Thursday, December 26, 2013

Tiba-tiba Bibir Kanan Senget, Mata Kanan Tidak Dapat Dikenyitkan Dengan Sempurna

Assalamualaikum...

Saya diuji dengan satu penyakit yang pelik. Bermula Isnin lepas, saya sakit kepala sebelah kanan. Migrain agaknya. Mata saya pula berair je. Mata berair tu sampai hari ni la. Tak selesa!

Saya mula perasan saya tidak dapat berkumur selepas berus gigi seperti biasa. Kemudian selasa lepas, saya perasan pula yang saya tidak dapat kenyitkan mata sebelah kanan. Payah ya amat.... Kemudian sebelah malamnya pula, saya tengok-tengok cermin muka masih lagi di stuktur yang sama. Sekali saya cuba nak muncungkan mulut, kiri ok...cuma bibir kanan macam tak ada keupayaan nak muncungkan mulut. Allah hu Akbar... Apa jadi ni...risau betul saya. Bila saya bagitahu suami, dia gelak-gelakkan saya dan usik saya pula. Huhu...

Semalam saya dan suami ingat nak pergi klinik... Cuti Krismas, klinik mana buka? Huhu..tak pergi. Cuma pergi rumah kawan suami yang sambut Krismas. Lepas tu, kami pergi Shopping Mall Boulevard sebab kakak saya call cakap nak jumpa di sana. Kami berjumpa di tempat permainan kanak-kanak je.. Tu pun sekejap je. Dia tinggalkan anak dia dengan saya, minta saya tengok-tengokkan anak dia sebab dia nak survey barang sekolah anak-anak dia. Hoh..bertuah punya kakak. Sedang anak-anak syok main, abang ipar pula datang pastu saya cerita la kat dia pasal masalah saya ni. Ha... Tu la sebab pagi-pagi tadi, kakak call tanya pasal saya. Sibuk la dia suruh pergi klinik. Ye la semalam kami tak jumpa lagi... Selepas abang ipar ambil anak-anak dia, kami pun balik...saya dah tak larat, nak berehat.

Malam tadi, saya bagitahu bapa mertua saya tentang masalah saya ni, dia kata mungkin panas..so, dia bagi saya minyak, suruh urut-urut di muka. Malam ni, pakai lagi minyak tu dan urut-urut di muka. In sha Allah moga usaha saya berhasil. Saya pun cadang nak ke klinik, rujuk pada doktor.

Pagi tadi, saya surf internet, cari kalau-kalau ada info tentang sakit saya alami sekarang ni.

Tara... saya terjumpa bahagian forum ni: Citizen Infonet

Rupa-rupanya ramai juga alami masalah seperti saya. Alhamdulillah menurut mereka yang berpengalaman, itu BUKAN STROK. Saya sangat risau sebab ingat strok...pastu ingatkan putus urat sebab isnin lepas saya urut-urut sakit kepala... Tapi, suami kata JANGAN TAKUTKAN DIRI SENDIRI. Huhu... ye la...ye la...

Wasalam.

2 comments:

Anonymous said...

Lepas tu awak sudah sehat ke? Ambil masa bapa lame?

Unknown said...

Sekarang Alhamdulillah sihat dah macam biasa... Doktor bekalkan ubat sebulan tapi saya recover dalam 2-3 minggu je