Thursday, April 24, 2014

Tips: Penjagaan dan Penggunaan Bateri Smartphone Android

Assalamualaikum...

Alahai...lamanya tak update entry ye...

Hari ni, saya nak share pasal penjagaan dan pengunaan bateri Samsung Galaxy Note 3 saya ni ha... Lagi-lagi masalah ye... hari tu gambar hilang... Tapi hari tu tangan sendiri yang gatal!!! Huhukkk...

Macam  ni kisahnya... Semalam la...lepas reboot handphone, macam-macam masalah timbul. Pertama, ikon bateri dari warna hijau jadi warna putih...Tak best! Pastu bateri nape macam nak cepat habis je... Ye la..semalam sebelum tdo, bateri ade la dalam 23% lagi... Pastu pagi tadi, nape handphone ni tak bunyikan alarm ye...sempat bermonolog lagi kan? Nasib baik saya ada 2 handphone... 2,2 saya setkan alarm...handphone Nokia bunyi...handphone Samsung tak...apesal?? Skali check, blank... Confirm abis bateri ni... Caj... Pastu fikir-fikir... Apesal lepas reboot semalam handphone ni macam nak kena penampar buaya je kan... nanti sampai office search la...

Ha...lepas saya godek-godek Mr. Google, baru la saya dapat jawapan.

Jeng jeng jeng....

Pertama...jawapan kenapa ikon bateri dari hijau jadi putih...


Jawapan ni saya dapat dari blog http://android-dan-saya.blogspot.com

OK..settle...takde pape even saya tak suka...terima la seadanya. Redha....

Pastu...pasal mudah sangat nak abis bateri... ha yang ni, korang klik http://norfanil.com dan http://rossacalla.blogspot.com untuk baca maklumat lanjut. Pepandai korang la nak baca ke tak... Yang penting, saya dah berjaya buat handphone saya tiada lagi masalah bateri cepat habis. Hehe...

Selamat membaca... Wasalam... :)

No comments: