Tuesday, May 2, 2017

Kena langgar dan terlanggar

Assalamualaikum....

Saya sedih sangat ni...hmmmm...malangnya nasib saya...Allah hu Akhbar.... Nangesss

Minggu terakhir kuliah 16hb minggu lepas happynya sebab dah habis kuliah dah...tinggal habiskan kajian dan penulisan tesis master saya. Tapi, malang tak berbau....5 minit lagi nak sampai rumah, pummmm saya kena langgar belakang...teruk tak teruk, teruk juga la kereta saya remuk bumper belakang kiri dan pintu bonet kiri... Orang yang langgar saya tu teruk sangat bahagian depan kanan. Nak buat macam mana...benda dah nak jadi. Bukan kehendak kita nak langgar melanggar ni jadi kan? So, call suami...tak lama lepas tu dia sampai dengan abg ipar dan anak-anak...settle secara bagus. Orang yang melanggar pun elok budi bicaranya... Seorang guru... Kesian juga sebab ada anak isteri dia sekali dalam kereta... Lagi malang, kereta dia tamat cukai jalan...

Pendek cerita hal kena langgar dah settle sebab cikgu tu dah beli bumper dan pintu bonet belakang. Tinggal nak spray baru dan pasang.

Nasib baik tak pasang dulu.....

Kenapa???

Sebab hari ni saya pula langgar belakang kereta orang... Tempat kejadian di shell desa ilmu. Ceritanya begini...shell tu ramai beratur. Sekali saya terkena orang bawa hilux isi minyak dalam tong belakang hilux. Ok...lama...

Tengok pam sebelah kiri ada pam kosong..so nak undur. Dah undur dah..dengar bunyi hon..berhenti..tengok cermin sisi kiri n cermin...pandang belakang xde kerata...undur lagi...pummmmm...alamakkkkkk...benci betul kat diri sendiri...kenapa la saya tak nampak kereta tu di cermin sisi kanan? Benci sangat la...asalnya sebelum kereta tu situ, saya nampak kereta tu dari arah bertentangan...tak sangka pulak dia beratur belakang saya...

Pendek cerita..dia keluar kereta marah sangat lah....cakap baru je lepas tukar n spray...Allah hu Akhbar...bukan saya nak pun benda ni jadi... Tp Alhamdulillah saya berjaya tenangkan dia dan bincang secara elok dengan dia...So, dia ok... OK, OK pun nanti bill kereta dia nak repair, saya gak tanggung okeyyy... Tak apa la..ni semua aturan Allah...meskipun berkaitan duit dan sayatak berapa nak ado ni...redha je la...terima je la...bayar la... Ni semua ujian dari Allah SWT... Tu baru sikit Allah cuit saya. Ada la hikmahnya...mana tau nanti saya jadi kaya raya... Aminnnnnn...

Terima kasih Allah sebab temukan saya dengan orang yang baik-baik... Insya Allah, saya percaya Allah ada rancangan yang terbaik untuk saya nanti. Semoga dipermudahkan segala urusan saya... Aminnn...

Wasalam,
Su

No comments: