Friday, December 13, 2013

Hadiah Apa Nak Dihadiahkan Kepada Kawan Di Majlis Perkahwinannya Nanti???

Assalamualaikum...

Lama sungguh saya tak update entry kan? Saya agak busy dengan kerja. Maklum la, dah hujung tahun macam ni, banyak benda nak settle sebelum tahun baru. Tapi, bukan la bermakna saya lupa dengan blog ni... Hari-hari saya jenguk. Jenguk je la... Hehe... Idea tu ada nak tulis dan share tapi kesempatan tu limited. Alhamdulillah hari ni saya free banyak... So, saya boleh la celoteh sikit kat sini.

Macam ni, esok saya ada jemputan ke majlis perkahwinan kawan lama... Kawan sekolah Tingkatan 6 dulu. Dia sangat gigih jemput saya dan ingatkan saya mesti pergi. Contact saya kat facebook mulanya. Pastu whatsapp, pastu call, last2 datang office dengan wife dia anta kad. Haha... Sangat gigih kan? So, tanda hormat saya dengan dia, saya block appointment dengan husband saya plak supaya kena pergi majlis kahwin kawan saya ni. Di situ nampak ada udang di sebalik batu ye... Sebabbbbb... Saya boleh juga balik kampung!!! Horayyyy... Rindu gila cacing kepanasan aku ngan bapak aku weyh... Rindu dengan setiap sudut rumah bapak yang ada kenangan dengan mendiang mak... T_T ... Rindu anak-anak buah aku.. Rindu adik-beradik dan ipar ruai aku... Rindu rumah kecilku syurgaku... Ala..baru 2 minggu tak balik pownnn. Si bongsu, tak hairan la perangai tak habis-habis manja rindu tahap baby. 

Ok, berbalik dengan cerita asal. Haha... Saya mencari-cari idea nak bagi hadiah ape yang sesuai dengan pengantin. Set cawan, gelas, pinggan, mangkuk bagai tu standard tu tapi taknak la... Macam biasa sangat. Macam tak best. Haha.. Ye la... Rasa macam mana kita jadi pengantin dulu... Nak hadiah yang pelik-pelik tapi ada manfaatnya. Bukannya album gambar! Haha... Old school betul la kasi album gambar kan? Lack of idea dah ye? Tu contoh... Contoh ehh... Dulu kahwin syok dapat hadiah... Kecik besar boleh pakai tak boleh pakai semua ada. Yang saya ingat, saya dapat hadiah paling biasa dan kebanyakan serta paling menjimatkan adalah set pinggan mangkuk serta set cawan, gelas tu. Syok aih... Dah tak payah beli dah.. Tapi kami suami isteri beli jugak pinggan mangkuk dan bekas minum jenis Melamin siap kaler kegemaran kami lagi tu.. Hijau... Ada jugak kaler cream. Alasan? Mudah cuci..haha... Hadiah lain yang kami dapat antaranya kipas meja, multiple box, buku... ape lagi ye... album gambar.. :) Forget it.

Sebelum-sebelum ni, saya pernah juga hadiahkan kawan-kawan hadiah yang biasa-biasa. Sebab tak ada idea... Contohnya sarung tilam dan water filter. Water filter?? Tak tau idea tu menggila datang masa puas sangat pusing2 kedai nak cari hadiah kahwin untuk kawan di Johor nun sana. Nak hadiahkan periuk elektrik macam over la pulak.. Toaster macam biasa. Cerek elektrik pun macam biasa ja... Puas pusing2 tertengok la water dispenser. Haha... Agak2 la nak pos water dispenser... Adoyaiii... Pastu puas belek2... Ternampak pulak kotak water filter.. Oh cute... Macam rare la hadiah ni kalau nak hadiahkan. Bagi saya la... Tak tau orang lain.. Ye la..nak bagi mahal2 mana mampu..biar murah tapi ada manfaatnya. So, puas tanya salesgirl berkenaan water filter, proceed beli.. senang hati. Beli pembalut hadiah bunga2.. Pastu beli pembalut kertas mahjong coklat sebab nak pos kan... Terpaksa la pengantin nanti bersabar bukak satu demi satu pembaut hadiah tu. Dari seberang laut china selatan katakan... Hehe... 

So, rasanya esok pun nak beli water filter jugak la. 

Wasalam :)

No comments: