Monday, December 23, 2013

Hadiah Ulang Tahun Yang Ke-3 Perkahwinan. Alhamdulillah...

Assalamualaikum...

Seminggu tak jenguk dan update blog. Rindu la nak berceloteh... Banyak benda nak share, tunggu free sikit macam ni, baru syok nak menaip. 3 hari bercuti cukup dah buat kurang semangat balik bekerja.. hehehh.. mengada!

21 Disember 2013 adalah ulang tahun ke-3 perkahwinan saya. Jatuh pada hari Sabtu yang lepas. Jadi, ni la peluang saya dan suami buat makan-makan ringkas dan jemputan ahli keluarga je...panggang sayap ayam, daging, ikan kembung, ikan keli dan ikan tukak-tukak. Tak ade gambar nak jadikan tatapan.. hehehhh.

Saya mula amik cuti 18 (Rabu)-20 (Jumaat) Disember je... Sebab nanti Krismas saya takde cuti.. Cuti pada hari kejadian je la.. Sebabnya lagi staf sorang lagi cuti 2 minggu 23/12/13 sampai la 3/1/14 nanti. Tahun ni saya kena mengalah la cuti hujung tahun sebab dua tahun lepas asyik-asyik saya je amik cuti. Hihi... Nasib baik tahun ni saya dan suami tak rancang nak pergi mana-mana...

Sebenarnya Rabu tu 18/12/13 saya plan nak pergi jumpa pakar puan sebab saya tak datang bulan 4 bulan. Saya tak sedap hati sebab last period 18/8/13. Then sebulan 10 hari lepas tu period tak datang, so saya gedik2 la beli pregnancy test RM18 sebab boleh check bila-bila masa. Kalau yang RM10 tu kena tunggu besok pagi-pagi baru boleh cek. Huhu... the result?? Negative... OK, takpe...cuba lagi..hahahhhh...

Then, 4/11/13 saya cadangnya amik MC sebab sayang cuti weyhhh... Pandai-pandai la hidup jimat-jimat cuti. Saya bawa anak pergi klinik ibu dan anak sebenarnya sebab anak ada temujanji timbang berat badan, so lepas tu pergi klinik pesakit luar minta MC. Masa tu ade gak cakap ngan pembantu perubatan yang saya dah 2 bulan lewat datang bulan. Bila check UPT, negatif la jugak. Takpe... Takde rezeki. Huhu...

Jadi, 18/12 tu suami cadangkan pergi klinik kerajaan dulu. In case ade pape kemusykilan, baru la rujuk pada pakar. OK, saya ikut je... Bila jumpa pegawai perubatan, dia suruh pergi check UPT lagi... Kali ni, saya doa moga-moga keputusan positif la... Tu harapan saya dan suami. Alhamdulillah... Positif!!! Shafiyah dah jadi kakak!!! Syukur Alhamdulillah... Kami doakan semoga kami dapat anak lelaki. in sha Allah, kalau itu rezeki dari Allah.

Wasalam :)

No comments: