Tuesday, December 17, 2013

Salji Turun di Mesir dan Vietnam

Assalamualaikum...

Sangat-sangat menggemparkan bila dapat tahu di Mesir telah berlakunya salji turun pada hari Jumaat, 13 Disember 2013 sejak 112 tahun. Seperti yang kita tahu di mesir kan panas. Tiba-tiba Allah turunkan salji. Benarlah jika Allah mengkehendaki sesuatu itu terjadi, maka terjadilah ia. KUNFAYAKUN. Subhanallah... Allahu Akbar!!!


Adakah ini petanda dunia ini menghampiri hari kiamat? Wallahualam... Allah sudah tentukan Qada' dan Qadar untuk menurunkan salji di Mesir...Begitu juga di Vietnam. Semalam juga kita digemparkan dengan berita bahawa salji turun di Vietnam. Allahu Akbar!!! Allahu Akbar!!! Allahu Akbar!!! Apa lagi kita ragu dengan kuasa dan tanda kebesaran Allah SWT?

Mengapa kejadian ini berlaku? Bagi umat Islam yang telah memahami ajaran Islam, turunnya salji di tanah Mesir ini bukanlah kejadian aneh kerana hal ini telah diterangkan oleh Nabi Muhammad SAW, 1400 tahun dahulu ketika para sahabat menanyakan kepada Rasulullah SAW mengenai bila datangnya hari kiamat, Rasulullah SAW menjawab, "bahwa pengetahuan mengenai datangnya hari kiamat hanya ada pada sisi Allah SWT".

Tetapi, Allah SWT telah memberitahu tanda-tandanya kepada Rasulullah SAW, antara lainnya sebagaimana diterangkan dalam salah satu Hadis Rasulullah SAW:-

“Hari Akhir tidak akan datang kepada kita sampai dataran Arab sekali lagi menjadi dataran berpadang rumput dan dipenuhi dengan sungai-sungai” (HR Muslim)

Namun, semua yang berlaku adalah dengan izin Allah. Ini adalah sebagai peringatan. Hari Kiamat itu rahsia Allah. Kita beriman dengan Hari Kiamat, supaya kita tahu bahawa hidup kita di dunia ini hanyalah sementara dan segala-galanya pinjaman semata-mata baik, ibu bapa, suami, anak, harta, jawatan, dan sebagainya. Maka, kita jangan leka. Sentiasalah dekatkan diri pada Allah SWT. Semoga kita tidak lalai. Saya sendiri leka dengan dunia. Ya Allah, kuatkanlah keimanan kami Ya Allah.

P/s: Ini adalah petikan komen yang saya baca melalui blog dari sahabat blogger yang tidak ketinggalan untuk update pasal salji turun di Mesir:-

http://sibodohjangankacau.blogspot.com/2013/12/subhanallah-salji-turun-di-mesir.html



Wasalam...

No comments: