Monday, November 18, 2013

Mandi-Manda di Kolam Resort

Assalamualaikum...

Amboi... Sebut je Resort dah budjet saya pergi bercuti ke?

Takde la... Hujung minggu lepas saya dan suami bawak anak dan anak-anak buah pergi lepak kat Resort berdekatan dengan rumah. Palm Beach Resort, Sematan. Alang-alang nak pergi melepak tu, mula la plan nak mandi bagai kan... Tapi malas nak mandi pantai walaupun free sebab anak kecik lagi... Susah nak control anak buah saya yang buas sangat tu jugak. Lagipun malas la nanti kena pasir. Haishhhh... banyak bebenor alasan ye... Kami decide la mandi kolam je. Bayar pun bayar la... Janji selesa dan puas. Dewasa RM5.00/seorang, kanak-kanak RM3.00/seorang. Yang mandi, saya, suami dan anak buah seorang. Jadi, RM13.00 bayar. Anak mandi juga tapi tak kena caj... Anak buah saya seorang lagi jadi jurukamera. Padan muka... Sapa suruh jual mahal tak bawak baju mandi.

Asalnya nak bawak anak-anak buah yang lain jugak tapi, saya call kakak a.k.a mama diorang, si mama tak angkat. Lalu depan rumah diorang pulak macam tengah berehat je (tidur), malas la nak singgah.

Kami dalam perjalanan nak balik kampung suami baru la mama diorang sibuk call tanya kenapa. Lambat betul cerita dia. Tapi...tapi... Anak-anak dia dah tuntut minta Mak Su diorang ni bawak mandi lain kali... Nasib la badan...

Tengok la betapa riang-rianya kami menikmati mandi kolam.









Hahhaa... macam tu la reaksi kami bila dapat beriadah.

No comments: