Wednesday, October 7, 2015

Update Blog

Assalamualaikum...

Saya kalau ikutkan hari-hari nak update blog. Boleh je tapi gambar kurang la...

Hari-hari ada sahaja cerita nak kongsi. Ayat semua dah susun dalam kepala apa nak cerita. Lepas tu, nak taip tu je ada kekangan.

Ni pun update pakai handphone je. Tak khatam lagi...hihi...

Semalam kerja half day je. Petang bawa Syafiq inject vaksin 5 bulan tu. Sepatutnya last week tp dia kurang sihat. Semalam ok dah boleh proceed cucuk. Ok la...pagi tadi tengok dia ceria je cuma ada hingus sikit sebab malam tadi tidur macam ada bunyi sumbat hidung. Dah ada belikan dia Tropika krim herba tu. Sapu tu je dengan minyak Yu Yee kalau nak berangin. Pernah cuba letak bawang putih kat sarung kaki... Ok, cuma bau bawang tu je la kita yang pening. Tahan je yang penting anak sihat.

Kalau dulu dengan Shafiyah saya tak reti sangat macam mana nak handle baby. Tak ada pengalaman. Semua apa yang saya buat adalah first time. Dari cuci berak sampai la uruskan pakaian, makanan, minuman serta nak kenal tabiat bayi. Semuanya kali pertama dalam hidup. Hidup pun totally berubah.

Masuk anak kedua ni, saya dah agak matang sikit. Pengalaman pun dah boleh share sikit-sikit dengan rakan-rakan. Tapi, walaupun dah ada dua anak tak bermakna saya dah faham sangat-sangat macam mana nak handle anak-anak sebab setiap anak tu lain tabiatnya. Begitu juga masa mengandungkan mereka. Lain.. Tak sama...

Tapi, boleh pula sepupu saya cakap saya ni bersifat keibuan..haha... Ye ke? Saya sebenarnya dah tekad nak jadi ummi yang boleh buat anak-anak anggap saya la ummi terbaik. In sha Allah... Saya nak ikut jejak mendiang mak yang sangat-sangat sporting dan cool. Mak tak pernah pukul, jentik mahupun cubit saya. Semua perkara mak sokong. Mak la tempat saya mengadu sebab selain mak, saya kurang percaya. Sekarang mak dah tak ada, saya pendam je segalanya sendiri. Rindunya pada mendiang mak :(

Ok...nanti kalau ada kesempatan lain, saya update. Take care people.

Terima kasih sebab membaca.

Wasalam,
Su

No comments: