Wednesday, October 14, 2015

Hari Jadi Empunya Blog Ke-29 Tahun

Assalamualaikum...

Happy birthday to me!!!
Tak sangka betul dh cecah usia 29 tahun. Alhamdulillah bersyukurrrr. Sangat cepat masa berlalu sedangkan saya masih terbayang-bayang diri masih lagi kecil, hisap botol susu, main lumba lari, main jual beli bukak kedai berduitkan daun, tak mau masuk sekolah tadika sebab cikgu garang, mandi sungai sampai kena marah balik lewat petang, mengail ikan dapat ikan keli ikan sepat ikan haruan..masuk sekolah menengah boleh tahan ramai peminat n cinta-cinta monyet. Masuk uni je tak ada cinta-cinta... Tup-tup habis semester 5 dah selamat berhijrah dan bernikah.. Alhamdulillah.

Hidup saya sangat sangat sangat la mencabar. Sehingga la saya kehilangan seseorang insan yang palingggg saya sayang dan cintai ketika saya sedang berpantang tepat 40 hari anak pertama. Mak. Mak dah 3 tahun 7 bulan tinggalkan kami. Mak meninggal sebab advance gastric.

29 tahun lepas, masa ni la kemuncak mak sakit nak lahirkan saya. Saya selamat dilahirkan jam 11.25 malam. Tinggal 35 minit saja lagi 14 Oktober nak tinggalkan saya. Hihi. Alhamdulillah saya dibesarkan dengan penuh kasih sayang. Lagi-lagi anak bongsu. Besar betul pengorbanan mak. Sebelum selamat saya dilahirkan, dia terpaksa duduk di SGH lebih kurang sebulan. Ya Allah... DIA saja tahu perasaan saya yang tak puas lagi bersamanya. Tak berkesempatan merasa keselesaan saya. Saya redha dengan pemergian mak tapi rasa rindu tak akan terpadam.

Terima kasih mak sebab besarkan saya dengan penuh kasih sayang, pemberi semangat, jadi kekuatan dan jadi penasihat cinta sampai la anak mak dah jadi isteri kepada Cikgu Supian dan ummi kepada 2 orang anugerah Allah yang tak ternilai... Shafiyah Umaira' dan Syafiq Umair.

Mak...saya akan jaga apak. Saya akan pastikan apak sentiasa cukup. Saya akan jaga abang Tomy, kakak Roslina dan kakak Marina.

Terima kasih mak sebab selalu hadir dalam mimpi saya. I love you mak.

My wish.... Semoga murah rezeki, kaya dan dapat kerja dalam sektor awam, dapat beri anak-anak dan keluarga keselesaan yang lebih lagi. Dapat bantu orang-orang yang memerlukan. Semoga sentiasa istiqomah...jadi isteri, ummi, anak, menantu, masyarakat, umat Islam yang berjaya dan diredhai Allah. Diberi kesihatan yang baik dan panjang umur untuk menjaga keluarga.

Terima kasih sebab membaca.

Wasalam,
Su

No comments: