Friday, June 13, 2014

Sabah: Day 3 (Last)

Assalamualaikum....

Entry penutupan untuk trip ke Sabah 3 hari. Hari ni sangat free and easy. Tak nak plan pergi banyak tempat sebab Shafiyah kecil lagi. Dia mesti kena santai-santai... Shafiyah tak boleh penat-penat sebab nanti badan sakit-sakit. Haha...anak saya tu memanggg agak mengada ok. Anak abah tu.. Ummi die kan garang bak rimau... Heyyy..harus la..ummi kan lahir tahun harimau... (eh..eh...anak kita lagi garang tauuu...die tahun Naga...berani??). Hehe...lagi pagi ni keluar sarapan agak lambat. Haha...biasa la... Nasib aii memang kurang baik...kali ni terkena nasi lemak sambal die masin nak mammm... Customer sebelah yang amik nasi lemak tu lagi la..sikit je jamah...saya ok lagi boleh habiskan. Rezeki tak elok bazir. Ni Allah bagi. Ok, forget it... rumusannya saya tak jumpa makanan yang betul-betul menarik selera. Lain kali saya usaha carik sampai dapat.

Lepas sarapan kitaorang nak carik sikit barang nak bawak balik sebagai buah tangan. So, pergi la ke Pasar Filipin. Saya suruh suami dulu carik barang dia, saya jaga Shafiyah dalam kereta sebab nak bagi dia rehat sikit. Lepas tu giliran saya pulak. Tapi..sedih la jugak sebab suami bukan main lama cari barang dia, Shafiyah elok je main. Sikit pun tak meragam. Tapi, bila giliran saya pulak..baru je sentuh gelang mutiara, suami dah call cakap Shafiyah meragam... Hua...nak nangesss... Terpaksa la pilih dan bayar cepat-cepat.



Kat sini saya beli keropok amplang dan kuih cincin banyak la jugak. Tapi tak boleh beli banyak sangat sebab kitaorang cuma hand carry je..tak beli untuk kargo.


Kat sini la saya beli keychain, gelang mutiara dan cincin mutiara tu. Tengok tu ada mesin-mesin jahit depan kedai tu. Ni la kali pertama saya tengok. Upahnya murah je kot. Tak pulak tanya.

Untuk hiburkan hati Shafiyah, kitaorang bawak dia jalan-jalan dulu kat Tanjung Aru.







Puas jalan-jalan habiskan minyak kereta, kitaorang balik hotel nak siap-siap check out pulak. Nanti petang pukul 3 lebih flight kitaorang balik Kuching.


Budak kecik ni jalan-jalan memang favourite dia tapi kaki dia sangat la manja. Nanti tunggu besar sikit kita jalan lagi ok..

Lepas check out, kawan kepada kawan suami datang ambil kereta...wah, dia volunteer anta pergi airport la. Banyak jimat dah kat situ. Orang Sabah memang baik-baik. Suka lah..




Sukanya posing-posing ye...nanti confirm tertidur dalam kapal sebab tak tidur dari pagi.

Masa naik kapal nak balik, bukan kemain lagi budak ni terkinja-kinja tak nak duduk diam...
Last-last terbongkang...


Siannya Shafiyah letih. Anak dah tidur macam ni, rasa aman sikit. Kalau tak, tak terkawal dengan karenahnya. Perut lapar sangat sebab tak makan tengah hari, makan nasi ayam je dulu buat alas perut. Nanti sampai Kuching makan lagi ngan Shafiyah.




Short trip kami ni walaupun banyak free and easy, kami tetap rasa puas hati sebab tengok anak seronok je jalan-jalan. Alhamdulillah. Nanti pergi jenjalan lagi.

Terima kasih membaca :)

Wasalam

Baca:



No comments: