Tuesday, February 6, 2018

Shopping Lazada Online

Assalamualaikum...

Lama tak bersiaran ye...bukan ape...sibuk siapkan tesis...ya, alhamdulillah dah dalam proses jilid...tak sabarnya tengok hasil kajian sendiri siap dijilidkan. Tapi bukan tu nak diceritakan kat sini. Nak cerita pasal beli barang online...

Biasanya saya beli dalam Lazada la...suami pun terjebak sama beli barang online dalam Lazada ni. Alhamdulillah semua barang yang dibeli sampai cepat walaupun tak serentak. Ye la lain item lain supplier kan... Barang-barang yang dibeli pun semua sampai dalam keadaan yang baik dan seperti yang diinginkan. Cumanya dalam entry ni saya tak ada gambar pun setiap item yang dibeli...Tak ambil dan simpan gambar. Kotak power bank ade dalam laci office saya ni..hehe... Tapi nanti saya cuba review balik mana yang masih simpan dalam email..sebab kadang-kadang di email pun dah delete. Mana yang ade je ye...

Antara barang yang saya beli melalui Lazada adalah jam tangan, beg sandang dan dompet. Kalau suami macam-macam dia beli... Jauh lebih murah katanya... Betul...saya pun dia belikan sekali power bank Pineng tu... kotak power bank tu ada dengan saya sekarang sebab suami pakai alamat saya untuk penghantaran..dapat je terus buka...hehehhh...





Bershopping secara online melalui Lazada adalah pilihan saya. Cuma saya belum pernah lagi beli dalam kuantiti besar dan banyak. Insya Allah suatu hari nanti... Sekarang ni pun tengah tengok-tengok kasut dan sandal...dah ada dalam senarai 'My Shopping Cart' di akaun Lazada saya nak beli kasut yang mana...belum decide lagi.


Oh ya...cara saya sebelum beli, saya akan simpan dahulu kesemua item yang saya ingin beli di 'My Shopping Cart'. Kemudian barulah saya pilih item yang benar-benar ingin untuk dibeli dan seterusnya bayar.

Alasan saya beli barang secara online tak lain tak bukan jimat. Jimat dari segi kewangan adalah suatu yang utama..lainnya jimat tenaga dan jimat masa. Jadi, saya sangat selesa berbelanja secara online melalui Lazada. Terima kasih Lazada.

So readers, kalau nak shopping di hujung jari, boleh la layari website Lazada di /https://www.lazada.com.my/ sebab macam-macam anda boleh beli dari Lazada dengan harga jauh lebih murah. Kos penghantaran pun sangat berpatutan..kadang-kadang free delivery yerrr...

Wasalam,
Su.

No comments: