Friday, April 29, 2016

Sembang-sembang Dalam Blog

Assalamualaikum....

Selamat tengah hari dan Salam Jumaat... Hari ni rasanya ada free sikit nak update blog ni. Bosan sendiri pula tengok blog sendiri tak update.

Kekadang terfikir juga, dah ade ke yang kenal saya, terjumpa dan terbaca blog saya ni... Ye la, mana tau masa google-google tu pappp baca entry dalam blog ni...sekali tengok penulis..."eh...dia ni rupanya yang tulis..kenal2..." Hahahh..macam tak ada sapa pun bagitahu secara personal, tak ada la tu~~~

Tak ada, tak apa la...lagipun apa saya tulis, apa yang saya alami secara lansung melalui pengalaman diri sendiri je. Jarang nak ulas-ulas perkara luar pengetahuan saya sendiri...bukan apa..takut silap fakta..takut info tak sahih...takut nanti jadi fitnah. So, saya ambil pendekatan yang mudah, tulis pengalaman diri sendiri je senang. Cerita pasal diri-sendiri, keluarga, kawan-kawan dan ilmu yang saya dapat.

Sebenarnya banyakkk perkara saya nak kongsi cumanya masa nak menulis tu kurang ada...hihi...nak menaip guna hp mcm tak best kalau tak ketuk-ketuk keyboard.

Hari ni bos pergi travelling lagi. Bodyguard dia datang-datang office je bawa udang segra, ketam segar, serai dan bawang putih...dia suruh masak rebus je kat office. Cepat je saya buat....Siang-siang udang dan ketam, ketuk-ketuk bawang putih dan serai, bubuh garam dan perasa sikit, letak air sikit...rebus je macam tu... Siap...Heaven sungguh ratah macam tu je. Saya merasmikan masakan, saya juga habiskan kejap tadi makan dengan maggie kari....sedapnyaaaaa.... Gambar ada tapi malas nak transfer dan upload.

Ok la...nanti ada kelapangan sembang lagi...


Terima kasih membaca... Wasalam,
Su

No comments: