Monday, March 31, 2014

Red Velvet Tak Menjadi

Assalamualaikum....

Hari ni start keje balik selepas cuti Rabu-Jumaat minggu lepas...Balik kampung...Seronoknya..Macam-macam plan nak buat bila balik rumah sendiri...nak menjahit la..nak tanam bunga la..nak tanam sayur la...nak buat kek la...nak bbq la...nak jalan-jalan kat pantai la...nak main layang-layang la..nak main badminton la...nak masak-masak la...alahai..semua nakkkkk....

Tapi yang jadinya buat kek, main layang-layang dan masak-masak ape je nak makan je...lain-lain takkk..tak sempat..malas...tak ada orang nak tolong...tak ada kesungguhan! yes..tak ada kesungguhan sebenarnya pun..ahakkk....

Ni saya nak sembang pasal kek yang saya buat...bukan sekali tapi 2 kali buat...

Perkenalkan Red Velvet


Yang tak menjadiiiiiii....

Alahai mak ai...masa tengah bakar tu bau bukan main sedapnya....tapi hasilnya sangat mendukacitakan saya...bau kekal sedap tapi rupanya dah buat saya kecewa..bila sejuk..kecutttt...bila rasa pahittt....

Bulat-bulat 1 bijik kek tu saya buang macam tu jerk..langsung tak boleh makan!

Keesokan harinya saya buat lagi..kali ni ikut resepi dari blog yang berbeza...lepas buat perbincangan dengan kakak...yep mungkin ade skill yang tak betul...cuba la buat lagi...hasilnya...same je punnnnnnn...cuma rasa pahit tu kurang sikit.

Tu la...tak semestinya ape kita buat tu berjaya...ade gak yang perlukan kita buat sampai 2-3 kali baru elok..ade yang buat pertama kali elok sangat..kali ke-2 pulak buat tak menjadi...semua tu saya dah alami dah... Tak pe la...yang penting minat tu ada...semangat tu kental..

lain kali buat lagi....hihi...

Wasalam.

No comments: