Tuesday, January 5, 2016

Sambung Belajar

Assalamualaikum....

Tak terlambat lagi kan untuk saya ucapkan selamat tahun baru 2016? Alhamdulillah kita berjaya harungi tahun 2015 dan tahun-tahun sebelum dengan tabah dan lebih bersemangat untuk menempuh tahun-tahun yang mendatang.

Syukur ke hadrat Ilahi, di peghujung tahun 2015 dan awal tahun 2016 telahpun memberikan saya satu sinar baru. Pada Oktober 2015, saya telah membuat permohonan untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi, iaitu Ijazah Sarjana atau lebih dikenali sebagai Master di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). Program kali ini bidang pendidikan pula di bawah Fakulti Pengurusan dan Ekonomi selama 4 semester atau 2 tahun. Alhamdulillah pada penghujung Disember, saya semak keputusan, saya antara yang terpilih di antara ratusan yang memohon. Hal ini kerana, saya sedia maklum semasa taklimat cuma 60 orang sahaja yang akan diambil untuk sesi ini. Sujud syukurrr.... Alhamdulillah.

29 Disember 2015 saya pergi mendaftar di Swinburne University, Kuching sebab UPSI menyewa di sana. Nanti kelas pun akan dibuat di sana bermula 16 Januari 2016. Kelas cuma diadakan hujung minggu. Maknanya, saya tak ada masalah untuk itu. Kerja pun tak terganggu. Hehe...

Rasanya setakat ini sahaja dulu saya kongsikan.

Terima kasih membaca.

Wasalam.

No comments: